Urban House

web / branding / video / sociale medier

Et hotel, der endnu ikke er eksisterende. Hvordan markedsfører man det?

Highlight fik fra september 2014 fornøjelsen af at stå for al markedsføring og branding af et helt nyt hostel- og hotelkoncept herhjemme i Danmark, på Vesterbro: Urban House. Men hvordan markedsfører man et hotel, der endnu ikke er bygget?

Man tager selvfølgelig dets kreative, urbane, autentiske bydel, som er en stor del af det, og laver en lidt provokerende brandingfilm. En film, der på få uger fik 195.000 views på YouTube og omtale på aok.dk, mx.dk, euroman.dk, bt.dk, vice.com, Markedsføring m.fl.

Besøg Urban House her og se, hvordan stemningen fra Vesterbro er trukket med ind i deres univers via bl.a. et Instagram-filter.

Sådan skriver Urban House om samarbejdet med os:

“Da vi skulle vælge vores marketingbureau til Urban House, valgte vi at kontakte tre vidt forskellige marketingbureauer. Da vi holdt første møde med Highlight, som kun havde set en kort pitch, blev vi meget overrasket over deres oplæg, som ramte fuldstændig plet. At arbejde med Highlight har været en kreativ process, da de kommer med mange input, ikke kun omkring opgaven stillet, men Highlight er utrolig gode til at sparre på alle opgaver, som har været en stor hjælp i opstarten af Urban House. Vores arbejde omkring vores første video, som har skabt en masse opmærksomhed, har været spændende på alle måder. Vores mindset gik fra starten på at skabe en video, der vil få snakken til at gå i branchen. At den gik videre ud over landets grænser overraskede os alle, men det er i stor grad Highlights fortjeneste, at Urban House er kommet på kortet.”